28 Şubat 2010 Pazar

Kakaolu Puding




Bu tarifi bulduğumda çok sevinmiştim. Hem içinde neler olduğunu bilmek, hem de damak zevkime uygun bir tarif bulmak çok hoştu. Kaselere servisten sonra dibinde fazlaca bırakarak, çocukluğumdaki gibi tencereyi temizlemek de ayrı bir keyif. Ablam arada bisküvileri kırarak içine dökmeyi seviyor ama benim tercihim her zaman sade kakaolu pudingten yana.
Akşamdan yaptığım pudingin fotoğraflarını çekmek için gündüzü bekledim ama maalesef hava kapalı.Hem profesyonel olmayan fotoğraf makinası hem de gün ışığı azlığı, yani olduğu kadar…
Öte yandan mısır ve soya ürünlerinden GDOlu ürünler oldukları için uzak kalmaya çalışsam da evdeki mısır nişastasını bitireyim dedim. Şekeri alırken de üstünde %100 şeker pancarından üretilmiştir ibaresi olmasına dikkat ediyorum.
Tarif Selin Kutucular’ın İstanbul Sofraları kitabından.

Malzemeler

• 1lt süt
• 1su bardağı toz şeker
• 1 yumurta
• 1 paket vanilya
• 50 gr kakao
• 2 yemek kaşığı mısır nişastası
• İsteğe göre hindistancevizi

Süt ılıtılıp, diğer malzeme karıştırılarak ılık süte ekleniyor. Bu aşamada ben el karıştırıcısını 1dakika civarında karışımın içinde tutuyorum topaklanmayı önlemek amaçlı. Tabii eskilerin bakır kap, tahta kaşık öğütlerinin de bir kısmını tutmak için sonrasında kaynayana kadar karışımı tahta kaşıkla karıştırıyorum. Kaynadıktan sonra 10 dakika civarında muhallebi kıvamına gelmesi için karıştırmaya devam ediyorum. Kıvama geldikten sonra sıcakken kaplara boşaltıyorum, soğuduktan sonra buzdolabında bir süre bekletip üzerine biraz hindistancevizi serpiyorum.

2 yorum:

  1. bu bana yapılır mı?
    yemem yasak ama en çok sevdiğim puding kakoolu puding.
    yap ama yapılmaz kiiiiiiii.
    daha önce denedim, harikaydı.
    teyzennnnnnnn

    YanıtlaSil
  2. aaa bilmiyordum en sevdiğin olduğunu, gelince diyet şekerlisinden yaparız istersen...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...