3 Nisan 2013 Çarşamba

Günübirlik Şehzadeler Şehri


Anadolu'yu adım adım gezip tanıma amacıma çok uygun günübirlik geziler, tabii ki yakın yerlere. Hele de tarih ve doğanın böylesine muhteşem bir şekilde karıştığı Amasya gibi yerlerse.


Amasya'ya ikinci gidişim. Küçücük bir şehir olmasına rağmen her gidişte farklı şeyler keşfedilebilen, kendi adıma yaşayabilirim dediğim yerlerden. 


Bir dahaki sefere yapabilirsem Yeşilırmak kıyısındaki pansiyonlardan birinde kalıp daha rahat gezmek istiyorum. Çünkü sıcağa teslim olup nehir kıyısında dinlenmek istiyor insan. 


Amasya'da en ilgi çeken yerlerden biri Çorum İskilip'te de gördüğüm kıral mezarları ama iki gidişimde de çıkamadım, her ne kadar birincisinde çok yaklaşmış olsam da. Ben de bol bol fotoğrafını çektim. 


Arabayla gidildiği için tepedeki Harşena Kalesi'ne bu sefer çıktım. Kıral mezarlarından oraya yürünebilindiği söylendi. Bakıldığında öyle devasa gözüküyor ki insan göze alamıyor. Gene de yapılacaklar arasında biraz daha serin bir havada belki. 


Yeşilırmak kıyısına Amasya'da kalan şehzadelerin heykelleri yapılmış. Gençler parkta yürüyor, okuyor, sohbet ediyor. Çocuklar, kuşlar her yerde, tarihle iç içe. 


Bir tepede Ferhat ve Şirin heykeli. Altta Ferhat'ın kazdığı söylenen tünel. Tam olarak yansıtamasam da devasa ve çorak bir dağ. Ferhat'ın yaptığı gerçekten delilik miymiş? 

Bayezıd Külliyesi bana huzur veren yerlerden. Asırlık çınarları, şadırvanı, çinileri, işçiliğiyle hem dinlenip kendimle kalıp hem de çevreyi inceleyebileceğim bir yer.

Çiniler haricinde detaylarının nefisliği insanı büyülüyor. 


Gökmedrese Camii'ndeki taş işçiliğini çok sevdiklerimden. Görüntüleyemediğim ışık hüzmeleriyle insanı alıp götürüyor. 


Bu nefis dolmayı Yeşilırmak kıyısında Amesia Mutfağı'nda yedik. Baklalı sarma. Yaprakların muska biçiminde sarılışını ilk defa gördüm ve tadı nefisti. Amasya'ya gidince mutlaka tadılmalı diye düşünüyorum. 


Yemekten bahsetmişken yolda yenilen nefis menemenin yapıldığı Meşhur  Menemenci Dayı'dan bahsetmeden olmaz. Hoş bir yol durağı...


Şehirde bir çok modern bina olmasına hatta villaların dağlara yayılmasına rağmen şehir sokaklarında gezerken böyle nefis manzaralarla karşılaşıyor insan. Kapı ardındaki beyazlara bürünmüş bir ağaç insana umutla dolduruyor. Sevgili Amasya yakın zamanda tekrar tekrar görüşmek üzere... 

6 yorum:

  1. Çok güzel bir gezi olmuş. Gezmek çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim günübirlikler hem hesaplı hem de kısa olduğu için daha çok seviyorum galiba

      Sil
  2. Amasya merak edip de hala göremediğim yerler arasında. Üstelik oralı dostlarım sevdiklerim var. Senin resimlerini görünce daha da bir kabardı görmek isteğim =) Sevgilerimle Minecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim hele de tarihe meraklılar için bir de yayınlamadığım fotolar var çok güzel insan fotolarını yayınlamak taraftarı değilim yani en azından şimdilik diyeyim
      sevgiler canım

      Sil
  3. harika fotoğraflar,inşallah bana da gitmek nasip olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, hepimize tekrar tekrar nasip olur inşaAllah sevgiler canım

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...