4 Ocak 2012 Çarşamba

Elmalı, Cevizli, Kerevizli Salata

Kereviz salatasını çok seviyorum, hele de yoğurtlu olursa. Geçenlerde yaptığım kereviz salatasını  yaz boyunca çok özlemişim. Yapar yapmaz bitivermişti. Portakal ağacında gördüğüm kırmızı elma ve cevizli salatada kereviz sapları vardı dayanamadım saplarıyla kerevizi de rendeleyiverdim içine. Daha önce yaptığım renkli salataya elma çok yakışmıştı. Dolayısıyla bu salatada da tereddüz kullandım. Veee sonuca bayıldım yani bayıldık annemle bir dahaki sefere elmaları da rendele diye fikir verdi annem neden olmasın ? : )
Bu arada gönül elmaları da soymadan nefis kabuklarıyla kullanmak isterdi. Ama mumsuz elma bulmak çok zor oldu. Sirkeli suda bekletmenin de hiç faydası olmuyor. Mecburen soymak zorunda kalıyorum. Özledim kabuklarıyla şapur şupur yemeyi...

Elmalı, Cevizli, Kerevizli  Salata

4 adet küp küp doğranmış Amasya elması
1/2 limonun suyu
1 kerevizin rendesi
isteğe göre kereviz sapı
2-3 kaşık kuru üzüm
1/2 su bardağı irice dövülmüş ceviz
5-6 kaşık yoğurt sert kısımlarından
Tuz
İsteğe göre karabiber

Amasya elmaları ve kerevizler limon suyula karıştırılır. Üzüm ve ceviz, tuz da  konulduktan sonra yoğurtla karıştırılır. Parmakları yemeden bir güzel yenir. : )

10 yorum:

  1. HİÇ YEMEDİM KEREVİZ:)KOMİK DEĞİL Mİ.BİZİM YEMEK KÜLTÜRÜNE ÇOK YABANCI AMA DENEMEK İSTİYORUM FAYDALI DİYE:)
    O ZAMAN BU TARİFTEN BAŞLAYAYIM O ZAMAN

    YanıtlaSil
  2. Kesin deneyeceğim bir tarif olmuş bu :) Kerevize bayılırım ve fakat yemeğini yemekten sıkıldım :D

    YanıtlaSil
  3. Bende cok seviyorum kereviz salatasini,elmali hic denemedim,bu görüntüyle bu hafta yapmam lazim,afiyetler olsun,tarif cin tesekkürler>!

    YanıtlaSil
  4. Mrb, bu tarifi görmüşken ben de artık bir yerden başlamayalım kereviz olayına..

    YanıtlaSil
  5. asyaselda;neden olmasın ... sarımsaklı olanı da tavsiye ederim ...

    Yazmak iyidir; rendelemeye üşeniyorum arada onun dışında bayılıyorum

    Bir TeraziKızı; tavsiye ederim

    Reyhane; ne güzel olur : )

    YanıtlaSil
  6. tam benlik canım,ellerine sağlık.iyi bir yıl olması dileği ile...

    YanıtlaSil
  7. uff ben kereviz de sevmem :S misafir aç kalcak :)

    YanıtlaSil
  8. mutfaktakirüya; teşekkürler canım

    Zennube; seni yiyecekler şeker şeker doyar giderler daha ne olsun : )

    YanıtlaSil
  9. hayirli aksamlar dilerim minecigim
    ziyaaretin ve güzel yorumlarin icin sana cok tesekkür ederim
    ellerine saglik en kisa zamanda bu salatayi deneyecegim
    sevgilerimle
    leyla
    ugurbocegi1

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık benimde özellikle davetlerde yaptığım ve severek yenilen bir salatadır.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...